Brev:
Kan mor være vegetar når sønnike ikke er det?
8. februar 2016
Alder:
8 mdr.
Kan mor være vegetar når sønnike ikke er det?
Hej Helen...
Jeg har de sidste ca 8 år været vegetar - jeg har dog spist fisk under min graviditet og nu pga amning... Jeg overvejer meget om jeg kan/skal være vegetar fortsat. Min mand er ikke vegetar, men kan godt lide at spise vegetarisk. Vores søn skal ikke være vegetar medmindre han selv ønsker det en dag.
Jeg tænker meget over, om/hvordan det vil påvirke min søn hvis vi ikke spiser det samme. Den 'eneste' årsag til at jeg er vegetar er at jeg egentlig ikke bryder mig om at spise kød - jeg føler mig sundere og bedre tilpas uden...
Har du erfaring med hvordan det kan påvirke børn hvis vi ikke spiser helt det samme. Jeg vil gerne være et godt forbillede for min søn, og give ham et så naturligt forhold til mad som muligt - og herunder også lære ham at det er ok at vælge til og fra og vælge det man har lyst til 😄.
Med venlig hilsen
vegetaren...